Winterconcert Arezzo & ENKA Mannenkoor in Boven-Leeuwen

Op zaterdag 1 december wordt in d’n Dulper in Boven-Leeuwen een bijzonder winterconcert georganiseerd door fanfareorkest Arezzo uit Boven-Leeuwen/Puiflijk in samenwerking met het ENKA Mannenkoor uit Ede (EME).

Arezzo is het samenwerkingsverband tussen de fanfares St. Willibrord uit Boven-Leeuwen en Kunst na Arbeid uit Puiflijk. Sinds 2006 werken beide verenigingen samen als een orkest en staat onder leiding van dirigent Hans Mooren. Het fanfareorkest is door het jaar heen te zien bij Koningsdag, Dodenherdenking en natuurlijk de jaarlijkse buitenconcerten in beide dorpen. Regelmatig zijn er themaconcerten, zoals de recente Hollandse Avond met koor Trug in de Tèd.

Arezzo zoekt regelmatig samenwerkingen en duo concerten met andere verenigingen. Dit maal is dat met EME. Het koor, dat al sinds 1925 bestaat, is opgericht als dubbel mannenkwartet. Inmiddels telt het koor zo’n 50 zangers. Het Enka Mannenkoor is een algemeen koor en heeft geen kerkelijke binding. Het repertoire is enorm breed, van Bach tot Balkanmuziek en van Mozart tot musical, maar ook religieuze muziek is onderdeel van het repertoire. Het mannenkoor staat onder leiding van Maarten-Jan Dongelmans.

Tijdens het winterconcert wordt stemmige en passende muziek gebracht die past bij de donkere dagen voor Kerstmis. De muziek van beide gezelschappen staat niet in het teken van Kerst, maar probeert wel de sfeer te laten klinken van de winter en van warmte. De avond begint om 20.00 uur, vanaf 19.45 uur gaat de grote zaal van Kulturhus D’n Dulper (Pastoor Schoenmakerstraat 5, Boven-Leeuwen) open, vooraf kunt u al in het Grand Café terecht. De entree bedraagt €10,-, inclusief een kopje koffie of thee. Kaarten zijn verkrijgbaar bij D’n Dulper in Boven-Leeuwen, dorpshuis De Lier in Puiflijk en bij de leden van de Arezzo.

Voor meer informatie over beide verenigingen: www.muziekvereniging-arezzo.com en www.enkamannenkoorede.nl

Met vriendelijke groet,

Mary Boerstal